Thursday, January 29, 2009

APABILA UNDANG-UNDANG DICABULI...PENJENAYAH DI BELA...ADAKAH KERANA BANGSA..ATAU KEBENARAN...YANG BENAR TETAPI BENAR..YANG BERSALAH..PERLULAH DISANGGAH....

Sunday, January 25, 2009

CHERITA DI AWAL TAHUN BARU

tahun baru masihi..baru beberapa hari berlalu..tak sampai pun lagi sebulan..macam2 berita suka dan duka terjadi..sama ada diperingkat negara atau dunia..paling sedih apabila umat islam palestin ditindas, dizalimi, disiksa dan sebagainya. yang paling kejam apabila ramai kanak2 palestin mati. ini adalah strategi yahudi laknatullah nak hapus kan bangsa arab palestin..iye la..bila dah budak2 takde..takde la bakal2 pemuda akan lahir..yang tua2 yang masih ada..tak kene bom pun pasti akan 'pergi' jua... yahudi laknatullah..risau kanak palestin yang dilahirkan sekarang nih mempunyai semangat jihat yang tinggi untuk menentang yahudi laknatullah...ramai para ibu yang melahirkan anak berdoa agak menjadi pejuang agama bangsa dan tanah air mereka. itu yang paling ditakuti oleh yahudi laknatullah...

di malaysia.berita paling hangat dalam politik...pas menewaskan umno di parlimen kuala terengganu...semalam..adun bota pulak masuk PKR... bayangan ngeri kepada umno yang bakal dipimpin oleh Dato' najib pada bulan Mac nih... dalam politik nih macam2 boleh jadi.. sekarang nih semua luar jangkaan..peranan media pun tak boleh nak mempengaruhi pengundi dah...tak siapa tahu siapa lagi akan keluar lepas nih....kita tunggu sehingga mesyuarat agong umno pada mac nanti....

pasai mati eksiden pulak...mmg tiap2 hari ada..buat la ops ape pun..ada je yang akan pergi..kita je tak tau bila akan pergi..yang penting sudahkah anda sudah bersedia untuk mati ?... kene sedia la camne pun...

dalam pendidikan pulak...jadi isu pasai belajar dalam b.i la yang masih hangat pun...katanya ..ada penigkatan...yeke ..nih kisah benar hasil temuramah guru2 di sekolah rendah...dia kata..ada budak tak penah2 lulus dalam subjek b.i..bulih pas bila amik upsr...rezeki dia cikgu...harap berkualiti la generasi remaja akan datang.....

paling panas..isu mati dalam lokap...sebab ape yek..sendiri pikir la...dah masuk lokap tuh paham2 je la layanannye..takkan nak layan macam kita gi hotel kot...tapi..takkan nak layan cam binatang...kat binatang pun tak boleh wat kejam...berdosa ma...

isu lain..isu tutup dewan..bebaru nih dewan kene tukar kunci..tuh bukan salah politik tuh..salah pengamal politih yang agak tidak matang dalam membuat keputusan...yang tak sedapnya..semua melibatkan bangsa melayu pulak tuh...rebut dewan..tutup kemas..menda yang baik teruskan je.tak kira la sapa perintah pun..nih masalah kalau pemimpin tak guna otak nih....pengikut pulak tak berapa nak cerdik....ini lah dikatakan..melayu pelingkup melayu.... jangan la salahkan orang lain lak yek....


Monday, January 5, 2009


SEMAKIN BERTAMBAH BILANGAN TAHUN, SEMAKIN BERTAMBAH UMUR KITA, SEMAKIN DEKAT KITA DENGAN ALLAH S.W.T

Thursday, January 1, 2009

REUNION KELICAP FC BAGAN LALANG

gambar hari ke 2..preparation nak buat sukaneka...
padang sukaneka
urusetia..
dari kiri : kecik , mocit, kidin, keling, husin, pijat & jabar..yang 2 orang lagi belakang tuh..aidi ngan kadu kot...best tak nama derang...
antara sukaneka untuk budak2....
bapak budak yang beria nak anak menang...
malan kat tepi pandai bagan lalang..BBQ..nih acara bg hadiah la...
ceramah ringkas oleh man jubo...opss...DR AZMAN (..lectrr usim )

gambar2 ahli yang datang...gambar bapak dan anak...dari kiri depan cangkung tuh..mizul,husin,kemal, poat,zaimie. barisan berdiri tengah dari kiri.. madi, botak,pijat,kidin,jabar,man kembar, mie killer.barisan belakang dari kiri..kecik, zulgary, gemuk,pendek & joe kembar

nih para2 isteri ahli reunion kelicap..