Sunday, May 16, 2010

JARANG2 JUMPA TAPI ADA KETE CAMNI!

video kete nih teman rakam waktu jalan2 di bandung dulu. kete macam biasa. sila tengok tayar belakang dia yang agak terkeluar sedikit.

SELAMAT HARI GURU!

selamat hari guru! untuk guru2 teman yang masih hidup atau dah tiada..kali nih teman nak citer sket pada sahabt2 tentang cikgu2 teman..tak dapat la nak dinafikan bahawa mak teman lah guru yang mula2 sekali mendidik teman.terima kasih mak merangkap cikgu ku. teman mula2 mendapat didikan secara formal di tadika sungai koyn.teman ingat lagi nama cikgu tuh.cikgu ani.sekang nih dia masih lagi ada di koyan.suami dia teman panggil en rahim..dialah cikgu yang mula2 teman kenal..

habis belajar kat tadika tuh.teman belajar pulak di sk sg koyan.di sk sg koyan banyak kenangan sangat.teman nih org tak ceredik sangat.biasa2 je.so selalu dapat masuk kelas no 2.pekse plak selalu dapat no belas2 gituh. cikgu paling teman suka cikgu ali.dia suke bercerita.macam citer ade.paling teman tak suka cikgu nasa ngan cikgu bazlan.garang cam singa.lempang student selamba je.tapi mmg cemerlang sapa yang kene lempang dengan dia tuh..tapi alhamdulillah teman tak penah kene pun.. kat sk koyan tuh batch teman adelah batch yang mula2 amik upsr. keputusan upsr pun biasa2 je teman..

sekolah seterusnya sekolah men agama batu talam.ust2 yang masih diingatan teman arwah ust saleh..ingat sangat teman kat dia.dulu penah teman pakai rantai.konon rock kapak la.kantoi dengan arwah. dia tak marah.dia kata biasanya lembu jantan je pakai rantai..he he he..makan dalam betoi.sampai sekang teman tak pakai..arwah ust jailani. pengetua sekolah.dia rotan kawan di perhipunan.dia kata tangan kiri.pegang rokok.piat! kene sedas..tangan kanan pegang mancis. piat! kene sedas lagi tangan kanan.gantung sekolah 2 minggu...sian mak teman kene gi sekolah buat rayuan kalau nak terus sekolah situhlagi. maaf ye mak..lain2 ust yang teman kamping kat sma bt talam. ust zahar.sekang nih dia di JAIP. ust joe..ust yasa'a...nih semua di batu talam. dan tak lupa ustazah maimunah.sampai hari nih dia tak nikah lagi.tak tau sebab apa.sewaktu di sma batu talam teman amik 2 xm. SRP & SRA..sijil rendah pelajaran dengan sijil rendah agama..2 2 xm teman pas jer..alhamdulillah boleh sambung ssekolah agama lagi.cuma waktu tingkatan 3 di sma bt talam.teman duk kat luar.teman kene buang sebab banyak kes.alhamdulillah di luar teman banyak belajar berdikari sendiri dan tak terjebak ngan unsur2 negetif...teman ingat lagi rumah sewa teman sebulan rm 30 je.ingat la pakcik tuh nama nyer pakcik rani.smpai hari nih dia ingat teman dan teman ingat dia.penah sekali teman gi kedai dia beli ikan masin 1kg..ha ha ha..manalah teman tahu sebanyak tuh dapat bila beli ikan masin 1kg..terima kasih pakcik rani..selalu bagi saya amik telur n sayur2....halal makan minum saya..

seterusnya teman sekolah kat SMA padang tengku. sekolah nih la teman amik SPM & SMA..dalam 18 subjek gak kalau tak silap.alhamdulillah.result memberangsangkan jugak. takla hebat mana.boleh la gi Jorden guna loan yayasan pahang. ok la tuh kan. tq untuk ustad2 dan ustazah, cikgu2 dan cikgi2 di dana..aku rapat ngan ustad wan. sama buat kebun ngan dia.sj tolong dia buat kebun..sorang lagi ustad yazid. dia tak ngajar pun.tp kamcing sebab dia muda time tuh.sekang nih dia ade kat kktm kuantan.ust abu samah.garang dia nih di sekolah.tapi baik sangat di rumah.cikgu yati.ustazah wan.cikgu naziah.semua cikgu2 aku.masih hidup lagi rasanya. selamat hari guru!...

kat ikip.sebelum gi jordan.ustaz zuridan.ustad khairul.ustad ahmad.ustad jamal...ust adnan..selamat hari guru!..sekang nih banyak kontek dengan ustad zuridan & ustad jamal je..ustad2 lain tak jumpa..may be dah tak kenai ke teman nih...

tuh je dulu teman bleh citer..teman dah ngantuk dah nih..selamat hari guru buat guru2 teman.tampa mereka siapa lah teman.