Wednesday, November 25, 2015

KEMBALI .....

setelah mengodey..godey blogger.com, akhirnya berjaya login semula...boleh la kembali menulis setelah lama berehat...

Sunday, June 8, 2014

SPACE MISSION I CITY SHAH ALAM

gaya bebas. ini aje gambo teman ade. yang lain semua pada mama
bawak bdk2 seronok la masuk space mission kat i city.. masuk2 je ade dah iron-man..melompat seronok anak2 bergambo. kalau tanya apa yang ade dalam SM nih..macam2 ada..boleh datang bawak anak2..bawak duit banyak sikit..bayar mahal..tapi kalau nak bergambar ngan makhluk2 kat dalam tuh dibenarkan..jangan sampai pecah udah...

Saturday, June 7, 2014

lawatan ke I-CITY SHAH ALAM - SNOWALK

lokasi ke dua yang telah dilawat cuti sekolah musim kedua ini... lawatan ke I-CITY SHAH ALAM . dari Desa pahlawan Ampang dalam 30 minit lebih kurang. memandu sambil mencari2 lokasi. guna je GPS samsung..ok je..sampai punyer... sampai2 terus cari snowalk..sebb hari masih siang..takut kesejukan sangat..

adl&zaihin dalam rumah ais..mmg sejuk..suka sangat bdk2 nih..hati2..takut ais masuk dalam kasut..mmg perit..

semua ade kecuali teman je tak de..sbb tukang pukul gambo..

adi zahin..mmg teruja..paling banyak buat aktiviti dalam snowalk nih..termasuk main luncur ais..

mana dan muhammad kesejukan
 
lama jugak layan anak2 duk dalam nih..sampai kebas hidung2.. nak citer pasai tiket..bulih tahan jugak rege nyer..kene bayor dalam rm1++ jugak untuk 4 orang termasuk baju tuh..kasut kene sewa lain pulak..nak sarung tangan kene bayar lain plak..semua kene bayor...


LAWATAN ZOO NEGARA -CUTI SEKOLAH PENGAL KE-2 2014

muhamad & adl. depan pintu masuk zoo. sambil menunggu mama dan abg zahin beli tiket. tq mama belanja jalan2 kat zoo.
 penat jugak berjalan2 di zoo negara. rasanya 2 jam berjalan tanpa henti. nasib baik anak2 jantan semua. berbekalkan air kosong. dapat tawaf habis dalam zoo.. ini kali pertama dalam hidup bercuti selama 2 minggu berturu2..puas berjalan..sampai cike rasanyer...alhamdllh.peluang nih bulih la bawa anak2 melihat flora dan fauna yang masih wujud..
kat dalam taman rama-rama. semua hero2 nih dalam hati ada taman..dalam taman ada rama-rama..mama
 masuk dalam taman rama nih..boleh la tengok rama2 berterbangan..ade kecik. ade baso. ade warna pelik2 ade se warna sahaja. puas juga jadi juru cakap untuk anak2 yg rajin bertanya.
bergambo dengan burung. nak kabo burung tuh banyak. berterbangan.cuma awas! najis dia juga bertaburan kalau tak berhati2 mmg kene berak atas kepala.

hajat nak gi tengok panda 20juta..panda dah kene sumpoh jadi batu je yang tinggal..yang reghe mahai tuh tak bleh tengok...tak patut..tak patut..dah tiket masuk rm30..panda plak tak leh tengok...lepas nih sapa nak gi zoo negara..make sure tanya dulu pihak zoo..boleh negok panda ke tak boleh...

bergambo dekat pusat belaan panda..berhanpiran kawasan ini ade..tempat org hutan...unta..dan lain2..