Monday, August 4, 2008

MOTIVASI DI SMK UBAI


Ini adalah jemputan yang kedua sebagai penceramah motivasi. Di SMK Ubai, di Pekan. Sebelum ini di Rompin Beach Resort untuk program motivasi bagi pelajar SBPI Zon Timur. Ceramah motivasi di SMK UBAI aku buat tajuk 1001 maksud UBAI. Kenapa kene buat tajuk macam tuh, jawapannya ialah keadaan pelajar sekolah tersebut yang agak "luarbiasa". Aku hanya membakar semangat mereka sahaja, selebihnya bergantung kepada pelajar sendiri . Kalau dia nak berubah, berubahla dia kalau dia tak mahu juga, takde arah dah le...turun nabi pun camtuh la juga jadinya. walau bagaimanapun hasil dari komen pelajar..alhamdulillah...ada yang kata tak nak tinggal sembahyang dah...aku tunjuk gambo2 ngeri2....aku kata kalau tak sembahyang camnih jadinya...ada yang kata akan mentaati ibu bapa...terpulanglah kepada mereka..aku hanya menyumbang sekadar yang aku mampu sahaja...aku tak mampu mengubah nasib mereka, hanya mereka yang mampu merubah nasib mereka...... 2 keping gambo tuh je yang adanye....