Wednesday, December 3, 2008

KETUANAN YANG ADIL

Bukan Melayu tolak

KUALA LUMPUR 3 Dis. – Badan-badan bukan kerajaan (NGO) khususnya daripada organisasi bukan Melayu menolak cadangan mewujudkan satu sistem pendidikan yang bertujuan untuk menyatupadukan rakyat selain mengelak polarisasi kaum di negara ini.

Mereka menyifatkan cadangan yang dikemukakan oleh Ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir itu sebagai berbaur perkauman dan mahu sistem pendidikan sedia ada dikekalkan.

Gabungan Persatuan Guru-Guru Sekolah Cina Malaysia (UCSTAM) dan Persekutuan Persatuan-Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (UCSCAM) dalam kenyataan bersama hari ini kesal dengan kenyataan Mukhriz itu yang disifatkan boleh menjejaskan perpaduan.

‘‘Kami meminta agar kerajaan mengambil tindakan terhadap pemimpin-pemimpin yang tidak bertanggungjawab ini bagi mengelak perkara sedemikian berlaku lagi pada masa depan,’’ jelas kenyataan itu.


BLOGGER: kalau betul le ketuanan melayu tak bagus..boleh ke wujud sekolah-sekolah jenis-jenis kebangsaan nih...jadi indon le jawab nye..nama pun tak de dalam lain2 bangsa...Mukriz saje nak tengok reaksi orang lain..pandai lak tuh suruh ambik tindakan...yang 2 orang dia cakap tuh takde berbaur perkauman ka....jangan buat lawak la...pandai no..kene batang idung dia marah...lain2 kali bila puak2 hang timbul isu bunyi la jugak cam preseden MCA tuh....pa daaaa...

No comments: