Thursday, January 27, 2011

INTERLOK : sabar la pak lah!

sebuah novel yang diguna pakai untuk bahasa melayu. tanya si pemalas yang tak suka guna tak untuk bersikir sesuatu yang baru. memang jawapan 'menyusahkan' cuma jika bertanya pecinta ilmu jawapan suatu yang baru' ilmu yang baru.

kecoh menceritakan tentang interlok kebelakangan ini. iye! sesuailah slogan rakyat didahulukan ( setengah sembang2 kedai kopi kata " rakyat didahulukan untuk dikorban.. semua barang naik kan rakyat yang kene dulu .. ha ha ha macam2 akal tapi terpikir jugak logiknyer. ) kerajaan prihatin dengan masyarakat akan tetap melakukan sesuatu. hari ini interlok akan dimurnikan semula. maka buku tersebut yang telah dikarang oleh pak lah org kata mungkin ..mungkin...mungkinkah..! org macam teman mungkin rasa sikit dalam hati. kalau teman yang menulis pasti rasa lebih! buku yang ditulis oleh ahli bahasa yang diberi pengikrafan sebagai sasterawan negara :

Datuk Abdullah Hussain
(lahir 25 Mac 1920) ialah penulis novel dan penulis. Beliau menerima Anugerah Sasterawan Negara pada tahun 1996 yang menjadikan beliau Sasterawan Negara kelapan.

tetiba-tiba dikomen oleh beberapa kerat manusia-manusia yang cakap bahasa melayu pun tak berapa betul walaupun beranak-pinak di malaysia jauh sekali digelar mereka sasterawan- selayaknya digelar sawan ... hari ini nak dimurnikan semula walaupun kewujudannya dah mula..sejak tahun 1970..sepatutnya dah lama mereka-mereka komen , kenapa baru-baru ini nak komen... teman yakin mereka pun tak baca buku tersebut.....mungkin ini yang dikatakan adil barangkali...adil untuk semua bangsa... sabar la paklah!...

No comments: