Tuesday, August 9, 2011

SEPATUTNYA ISTERI BERASA HEBAT

sambil2 penat melayan karenah2 setudent. ambil kesempatan ber'blogging'. kisah kawan perempuan teman bercerita hal suami. agak2 berapa ramai perempuan menceritakan tentang suami mereka ?. laki ke perempuan lebih ramai. pengelaman yang dilalui teman. mmg banyak perempuan citer perihal lelaki mereka compare dengan lelaki. takat nih dalam x-file teman lelaki baru ade sorang.

member teman nih bercerita. suami dia suka suruh dia masak. teman tahu biasanya sebab isteri penat bekerja. balik rumah akan terus bekerja. sehingga malam akan dikerjekan lagi. bila penat melanda rungutan akan tercipta. bentakan dalam jiwa. luahan rasa. teman pun bertanya: suami awok suke makan kat luar ker ? tak suke [sambil geleng2]. tapi dia akan beli lauk di kedai atau makan di kedai ngan anak2 kalau saya sakit. so that mean if u feel well kene masak la klu dia balik ? he he.. meraban omputih..salah tak pe dia tlg betulkan he he.. yeap! .. emmm! so ape masalah kalau awak ok sihat walafiat tlg masak makan sama! .. penat le ust! penat tuh pahala & menghapus dosa yang melambok tuh.. amboi ust..mulut! teman 'krenying jer time tuh'... suami aok suh masak ape biasanyer... dia tak kisah pe2 pun... ape2 pun boleh! ke ape2 pun tak bleh! ape2 pun boleh.. dia suke masak singgam! thui! masak singgam pun penat ke... aku sambil dukung anak je wat mende tuh..

isteri..isteri..sebenarnya isteri sebegituh [suami suka suruh masak] org sangat bertuah. lelaki jenis susah makan luar nih. yang suka masakan isteri. ketahuilah bahawa isteri tersebut telah berjaya menawan pusat segala benda yang berpunca dari perut.. kalau dah gituh keadaannya. masak je lah walaupun masakan singgam..syukur atas permintaan tersebut...isteri gituh jarang jarang dimadukan.. so jangan bimbang..kalau dia nak makan stand by je telur dadar ke. goreng sayur sket...

3 comments:

bee2312 said...

mak lang saya selalu masak hari2..tp pak lang saya kawen lain jugak...uwaaa.......

KOYAN said...

sila memahami situasi ye pn B. saya tidak kata tajuk kita perempuan rajin memasak. masalah yang diceritakan ade lah suami suka suruh isteri masak sebab suka masakan siisteri. mak lang pn B mungkin hobi dia suka masak tapi pak lang tak suka makan... he he..

sukiman said...

tak pernah rasa masakan isteri...