Monday, October 17, 2011

ANAKKU BRAIN TUMOR

bukan anak teman kene brain tumor tuh. nauzubillah min zalik. ini nama judul buku kisah benar yang berjaya teman habiskan bacaan dalam masa tak sampai 24 jam..ini adalah novel kedua yang teman baca selepas novel syahadah gadis atheis.. teman bukan orang yang suka membaca sangat kecuali klu kene ceramah ke. kuliah ke. apa2 jemputan. baru teman akan baca. tapi novel nih waktu teman menemani isteri teman shoping2 hand bag. sabil2 lalu kedai buku je. teman terbaca judl buku. terus teman beli..

kesimpulan yang teman buat selepas habis baca novel ini:

kehidupan yang hebat dilalui oleh isyah. jarang sekang nih org belaja tinggi nak anak ramai. termasuk la teman. tapi isyah n che am ada 8 anak. . isyah tambah je lagi 2 orang... doa teman anak isyah n che am cemerlang dunia akhirat termasuk anak teman.

isyah beruntung kerana ada ramai sedara mara yang rapat cam adik beradik sendiri. yang akan sama kongsi susah. zaman nih kan susah nak cari camtuh. nak bg pinjam duit susah. yang pinjam tak pulang2 pun ade. menyebbkna fobia nak bg pinjam.

semua anak isyah dihantar ke sekolah agama swasta..pelaburan disituh sahaja rasanya kalau 5 anak tak kurang 1000 sebulan lebih harusnyer . pelaburan akhirat.

pengaruh tv sangat bahaya..ye tak dapat dinafikan tapi kita boleh kawal masa menonton. banyak siaran yang baik2. sekang dah ada tv hijrah...so isyah boleh beli tv baru tengok ngan anak2..

isyah seorang yang berdikari sbs suami jarang di sisi. agak2nyer barapa anak isya waktu lahir ayah dia ada di sisi.

aqi anak dengar kata. mungkin sbb usia dah 9 tahun sng nak bg arahan kot.


dah penat nak tulis dah.... dalam buku nih tak pulak citer sama ada isyah buat ctcsan lagi ke dah selepas anak dia beransur ok. sepatut gi buat lagi. nak tengok tumor tuh dah kecut ke. ke hilang terus..lagi best...





3 comments:

Cho Zila said...

tuler terkejut teman menengok tajuknyer terus teman klik rupanya tajuk buku... memang best membacanikan...

sukiman said...

ustad, saya pun terkejut tadi (nak jugak). Semoga ustad sekeluarga sihat sejahtera selalu...amin.

FRSR said...

syahadah gadis ateis,best!