Sunday, January 8, 2012

ANAK SULONG KE SEKOLAH SUDAH


first day nak ke sekolah. agak liat jugak nak bangun. siap kene angkat lagi. mohammad cuba bagi semangat kepada abang long supaya pantas bangun.



sarapan pagi di hari pertama. cococrunch + susu. nampak berselera. sekarang nih memang telah manjadi sarapan harian anak teman.
AA
Aini gambar waktu sampai sekolah. masa rehat pertama dalam jam 9 pagi. di SRAI rehat jam 9 pagi bagi pelajar darjah satu.

dah lama tak mencoret aktiviti-aktiviti untuk tatapan kawan2 blogger. awal tahun nih. insa'allah akan mula semula mencoret dengan kisah2 hidup dan isu2 semasa yang tidak menyentuh mana2 perasaan pihak2 lain.
2012 adalah tahun ke 7 perkahwinan. dengan berkat rezeki allah bg anak teman jua sudah berumur 7 tahun. ini bermakna anak teman sudah masuk darjah satu tahun ini.tahun ini teman hantar ke SEKOLAH RENDAH AGAMA AL-IRSYAD. satu2 nye sekolah agama swasta yang berhampiran rumah teman. kira2 14km. org tanya kenapa hantar SRAI tak hantar sekolah di rumah (sr bunut rendang 2km dr rumah). jawapan teman faktor kerja sebenarnya. kalau hantar sekolah rendah biasanya pelajar akan balik rumah jam 130 t/hr. so sapa nak gi amik dia kat sekolah. mak kerja ayah kerja. nak harap van. camna lak dia nak gi KAFA..baju dia. makan dia. so adalah beberapa kekangan2 yang menguatkan utk teman hantar ke SRAI. sekolah SRAI masuk jam 8 pg keluar jam 3 petang. siap makan t/hari + solat zohor. teman pun boleh arrange masa rehat lewat sket. bagi anak2 buah kenyang dulu...

No comments: