Sunday, November 30, 2008

KETUANAN MELAYU



Kenyataan Soi Lek biadab

KUALA LUMPUR 28 Nov. - Sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO), Pewaris menyifatkan kenyataan Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek yang menolak konsep ketuanan Melayu sebagai kurang ajar dan biadab.

Timbalan Presidennya, Rahimuddin Md. Harun berkata, kenyataan itu boleh menimbulkan provokasi di kalangan bangsa Melayu dan bangsa lain di negara ini.

"Kenyataan berbaur perkauman itu tidak sepatutnya keluar dari mulut Sio Lek hanya semata-mata untuk menaikkan populariti beliau yang pernah mempunyai skandal seks dahulu," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Ketuanan Melayu tidak lagi relevan - Mei Fun

KUALA LUMPUR 28 Nov. - Ketua Wanita MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun turut menyifatkan konsep ketuanan Melayu tidak lagi relevan hari ini atas alasan semua rakyat menyumbang kepada pembangunan negara.

Sambil menyokong kenyataan Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek mengenai perkara itu semalam, beliau berkata, di tanah air ini semua rakyat adalah tuan tanah Malaysia.

BLOGGER :Ape masalah2nye kalau melayu jadi tuan rumah pun..ade ke hak-hak bangsa lain kene kacau sekarang nih..ade ke orang melayu islam halang korang bela babi ..siap ada orang melayu cadang buat ternak babi besar-besaran lagi....ade ke masalah kalau korang nak bakar colok sampai tersumbat lubat idung jiran melayu korang...ade kemasalah kalau korang nak bina tokong kat2 pokok tepi2 jalan tuh...ade masalah ke kalau cina dalam kawasan melayu...ade kedai korang kene rompak bila bukak kat kawasan melayu...jangan buat statmen banggang la...pikir dulu sebelum cakap...

letak kepala babi kat pagar rumah orang..mmg la orang terbakar..ko kancau hak orang melayu memang la orang marah....nak cakai tak tentu pasai tentang agama islam memang la orang marah....mentang2 la ade orang meLAYU yang setuju supaya ketuanan melayu dihapuskan ..berani la cakap....semua ahli politik yang ada kepentingan individu je cakap...sama2 kita fikir macam mana nak hidup aman...kekal keamanan yang ada...cuma kene tukar pemimpin yang takde berotak je....


No comments: