Wednesday, November 5, 2008

KULIT BABI LAGI

Sarung telefon kulit babi

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin dan Amir Abd Hamid
am@hmetro.com.my



KUALA LUMPUR: Jika sebelum ini pengguna Islam di negara ini digemparkan dengan kasut dan cekak rambut kulit babi, namun keadaan semakin parah apabila pengguna telefon bimbit pula menjadi mangsa apabila sarung alat telekomunikasi itu turut dihasilkan menggunakan kulit babi.

Difahamkan sikap tidak berhati-hati pengguna selain kerakusan pembekal mengaut keuntungan menyebabkan ramai pengguna telefon bimbit menjadi mangsa apabila sarung telefon kulit babi itu dibeli tanpa menyangka ia haram disentuh.

Seorang mangsa, Nor Sarida Idres, 22, berkata, dia benar-benar tertipu dan terkejut apabila secara tidak sengaja terbeli sarung telefon bimbit yang dihasil menggunakan kulit babi itu.

“Saya hanya mendapat tahu ia kulit babi apabila ditegur eksekutif jualan berbangsa Cina ketika singgah di sebuah kedai menjual beg di Klang, semalam...BERITA PENUH


YANG BAGUS NYE DALAM BERITA NIH...ORANG CINA YANG SEDAR..NAMPAK SANGAT DIA PERIHATIN DENGAN HAL2 ORANG ISLAM..ORANG ISLAM PULAK..MAIN BELASAH JE...LAIN KALI NAK BELI BARANGAN KULIT TENGOK BETOI2 DULU...BARU BELI...

No comments: