Tuesday, April 14, 2009

ANAK IKAN KELI

anak ikan keli makan roti daisy (kyri beli sbb nak dia nak tengok anak anak keli)

ikan keli nih, waktu beli 3 inci size dia..tapi nampak macam kecik je...cuma kyri order yang 3 inci..aku kata la 3 inci...

ikan ini telah dilepaskan di dalam kolam pada hari ahad 29 mac 2009. ikan nih beli di seri damai dengan harga rm0.13 sec je sekor. untuk 2 kolam sejumlah 1000 ekor anak ikan keli telah dimasukkan.

kaedah yang digunakan untuk ternak keli ni dinamakan kaedah kak yati (masuk majalah 3 dulu kisah kak yati nih) sebab aku g umah dia kat perak tuh tengok dia wat..so aku praktik macam yang dia buat..aku belajo ngan anak dia..hidayah student upsi.... cuma beza ternakan antara aku dan kak yati nih ialah ialah dia guna kolam aku guna tong air je.

menurut kak yati ikan akan dituai setelah 3-4 bulan..maknannya dekat2 bulan puasa nanti boleh dah tuai hasil....nak cuba buat boleh kontek aku yek....

1 comment:

Anonymous said...

Dengar citer kaedah kak yati x jadi..still kena bagi makan pellet..