Sunday, November 1, 2009

KES DR ASRI ZAINAL ABIDIN

pantas betul JAIS nih tahan Dr Asri...kepantasan tuh sangat bagus jika dilaksanakan ketika berusaha mencegah maksiat yang melimpah ruah di kompleks2, taman2 serta tempat2 lain...

beliau ditahan kerana tiada tauliah...ulang taip tiada tauliah...main2 oOooo...seorang bekas Mufti...seorang ahli akademik USM...seorang Ahli Majlis Fatwa Perlis punnnnnn kene tauliah oooo...pepaleh la JAIS nih.....susah dah la ust2 nak buat dakwah2 pasnih..aku cukup yakin ramai sahabat2 aku yang duk ngajar kat surau2 atau taman2 perumahan mana ada suriat tauliah...tauliah macam nak jadi wali hakim tuh...jaga2 la korang kene tangkap ngan JAIS....geng2 tabligh pun takleh dah nak bantu dakwah pasnih....

takpe la Dr Asri...adalah yang dengki tuh..takpun anggap je ujian Allah s.w.t kepada Dr tuh....nak jadi orang hebat nih bukannye senang...mungkin pas nih lagi besar dugaan..yang nih kecil je..sebab rata2 tokoh politik atau agama menyebelahi Dr Asri...

Psai JAIS no commen la...tapi LAWAK!...sebab gaya penangkapan tuh macam tangkap ayah pin @ rasul melayu jek....


1 comment:

mama eta said...

kesian kes cenggini...siasat baik2...di malaysia ni cengginila...kadang2 orang takde tauliah/pengiktirafan tinggi juga ilmu agamanya...so better low profile bila berilmu adalah lebih bagus....