Monday, June 21, 2010

BWK ANAK MANDI SUNGAI


jangan terjun! nanti pecah perut tuh...

setiap kali teman balik ke kampung di batu kurau taiping perak. teman akan kata ke anak teman' nanti ayah bawak mandi sungai nak!..dulu time abang umur 3-4 tahun dia tak berapa nak ingat dan amik tahu. tapi bila dia dah sekolah nih dia suka mencuba dan nak tahu sesuatu yang baru... so dia menuntut janjinya...maka teman bawak la dia mandi di sungai nih..teman pangil lubuk kangau..tak tau le nama betoi dia aper....

sungai nih berada di bukit..so air mmg laju la.laju..sejuk dan bersih..orng kampung nih msih mengunakan air free je..bukan takat free tak de cloren pun..kalau nak minum..togok je terus..cuma kene sediakan penapis jugak..sebab berabuk pasir....

3 comments:

sukiman said...

budak-budak suka sangat air, entah kenapa...tak nak balik.

afeez said...

ai..sungai ni...dh g mse balik taun lepas,..ingt lg jmbtan tu..

KOYAN said...

ha ha ha..tul la tuh hapez..best kan...sejuk giler..kalau mandi pepagi..kompem berasap badan..