Thursday, July 8, 2010

MUFTI PERAK SERTAI PROGRAM YANG DIHARAMKAN!

ini lah berita di dada berita harian.kalau ayat2 nakal kata berita hairan..macam2 pemikiran orang nih. Majlis Agama Islam Wilayah kata haram..nak tengok berita lanjut silakan membeli berita harian yer.

teman penah terbaca kenyataan Mufti Perak kata ESQ sangat ok..kini masyarakat sudah keliru dek kerana mufti2 nihbagi kenyataan... yang pasti akan keluar kenyataan lagi adalah berkaitan penyangkalan dakwaan tersebut:

KUALA LUMPUR: Ketua Panel Syariah ESQ Leadership Center Sdn Bhd (ESQ), Datuk Mustafa Abdul Rahman yang juga bekas Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), menafikan dan menyangkal dakwaan wujud unsur penyelewengan dan kesesatan dalam program motivasi syarikat itu.

KUALA LUMPUR: ESQ Leadership Center Sdn Bhd (ESQ) yang ditubuhkan di negara ini empat tahun lalu mendakwa bentuk latihan yang diperkenalkannya mampu menghasilkan transformasi diri yang hakiki apabila dihubungkan dengan Allah SWT.

bukan ape..tak ralat sedikit la..tak tahu la mungkin salah akhbar jugak tak siar..kalau kenyataan mufti begini disiarkan..mengapa tidak mereka nih membuat kenyataan berani berkaitan isu pengharaman Judi bola...pengharaman arak...

kena kaji dalam2..adakah pemikiran 8 mufti yang menyertai progran tersebut tidak mampu menilai yang mana baik.yang mana buruk...makna hebat benarlah Mufti wilayah nih.....banyak lagi perkara jelas haram yang perlu diwartakan haram..haramkan judi..haramkan penjualan arak..halal2 penubuhan kelab2 hiburan...

kalau student tanya teman..teman ada dah jawapan..di Malaysia ada ramai Mufti..ikutlah mana2 awak nak.....kalau tanya teman..selagi menafikan keesaan allah..tidak bercanggah dengan al-quran dan sunnah...terpulang lah yer..

No comments: