Thursday, July 8, 2010

INI BULAN REJAB

bulan rejab. kemudia sya'aban. ramadhan. sekejap sahaja masa berlalu.bulan nih bagi para ustad mungkin bulan sibuk berceramah kot. dalam bulan rejab peristiwa paling besar adalah berlakunya peristiwa isra' dan mikraj yang berlaku kepada nabi s.a.w.

dalam bulan ini juga solat sebanyak 5 waktu telah difardukan kepada umat islam. solat lima waktu seolah2 pahala solat 50 waktu..tak mau ke...itu itulah realiti yang sedang berlaku kini. ramai orang yang tak mahu ambil kesempatan atas kurniaan ilahi. masih menjadikan solat sebagai satu perkara yang membebankan. lebih selese habiskan 5 minit waktu solat dengan duduk berangan depan PC atau depan cermin membelek2 wajah yang diciptakan oleh Allah jua.

solat cukup berat kepada yang malas. seolah2 menjadi perkara berdosa pulak kalau dia buat.biasanya kumpulan2 tidak solat hatinyer terlalu keras.jika tidakan masakan sahabat2 ajak solat boleh kata ... pergi dulu..nanti aku follow..mendengar laugan azan berkumandang tepat atas ubun2 kepala..masih malas untuk solat.... nak kata ape tak tahu..tapi orang begini tidak perlu dimusuhi.teruskan bersahabat dengan mereka.kerana mereka masih lagi mengakui bahawa Allah s.w.t tuhan mereka..

solat antara perkara perlu di pesan2kan ketika menyampaikan ceramah isra' dan mikraj... rabbij alni muqimas solati wa zurriyati wrabbana taqabbal doa...

No comments: